A continuació us oferim algunes pautes a tenir en compte per la salut emocional, sobretot infereix en l’estrès i l’ànim baix. 

  • En general, dieta rica en fruita i verdura, fruits secs al natural i pobre en làctics, carns i dolços.
  • Augmentar el consum d’ aigua fora d’àpats (natural o en infusió) fins a 1.5 l al dia. L’astènia s’agreuja si es beu poca aigua al llarg del dia.
  • Fer 5 àpats diaris.
  • Dejú de 12h a la nit, per depurar toxines.
  • Aconsellem aliments precursors de la serotonina (neurotransmissor cerebral que actua com a tranquil·litzant…) o rics en triptòfan (aminoàcid essencial precursor de la serotonina): ous, peixos, llegums (soja), fruits secs, cereals integrals, fruites (plàtan, pinya, alvocat) i xocolata negre.
  • Aliments rics en magnesi per afavorir un bon metabolisme del triptòfan: plàtans, nous, llegums, verdures de fulla verda, cereals integrals, germen de blat, cacao.
  • Alimentació rica en vitamines del complex B per produir energia, enfortir el sistema immunològic i mantenir sa el sistema nerviós: verdures de fulla verda, germen de blat, peixos, ous, llegums (soja, llenties, pèsols…), algues, jalea real, fruits secs, llevat de cervesa i cereals integrals (arròs,avena i blat), shitake sec.
  • Aliments rics en zinc com germen de blat, formatges, rovell de l’ou, sardines, carn magra.
  • Omega 3-6-9: Tenen un efecte calmant en el cervell, milloren l’ànim i la concentració. En general afavoreixen la salut del Sistema Nerviós, regulen els estats emocionals i reforcen el Sistema Immune. Aliments com peix blau i peix gras: salmó, sardina, oli de peix, arengada, verat, seitó, palometa, sorell, tonyina, anxova… Marisc: musclos, ostres, escopinyes… Fruits secs: nous, avellanes i pipes de carbassa. Carbassa, cànem, lli, Chia i germen de blat. Espinacs, col, enciam i bròquil. Oli d’oliva (el que conté l’omega 9).
  • Evitar bolleria industrial, aliments precuinats, fregits, embotits, congelats i greixos saturats. Són aliments rics en grasses trans, sucres, sal, additius i conservants. En el moment poden crear una falsa sensació de benestar i energia però són aliments desaconsellats ja que després fan una hipoglucèmia reactiva i acidifiquen l’organisme.
  • No saltar-se cap àpat, fer 5 àpats al dia (mig matí i mitja tarda una infusió i fruita, iogurt de soja o torradetes d’arròs)
  • Les endorfines que es segreguen amb l’exercici físic ajuden a millorar l’estat d’ànim.
  • Sortir a caminar i estar en contacte amb la natura en hores de llum solar. El Sol és un antidepressiu natural.
  • Caminar descalç diàriament durant uns minuts, si pot ser en contacte directe amb el camp electromagnètic de la terra, (gespa…) ens equilibra i regula el propi camp electromagnètic.
  • Dedicar 30’ diaris a estar amb un mateix, escoltant el propi cos i facilitant la tranquil·litat mental. (meditació, mindfulness…)
  • Acabar la dutxa amb aigua freda per activar la circulació sanguínia, ajudant també a eliminar toxines (començar pels peus i primer el dret).

 

  • Molts cops en situacions de depressió no es digereix bé els aliments, en aquest cas un bon remei és: suc natural de pinya i papaia 20 minuts abans dels àpats, kefir de cabra i/o una cullera de picles.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *