Arxius Mensuals: maig 2021

El Massatge Conscient i els seus Beneficis

exemple

El Massatge Conscient és la suma d’un estat de Presència o atenció plena, i el tacte conscient. Aquesta manera de viure el massatge és una oportunitat per posar en pràctica el tacte conscient, connectar amb el cos, prendre consciència corporal i també energètica. És una oportunitat per a l’auto-connexió en l’auto-massatge, i també per a la connexió amb una altra persona en el massatge.

“Les mans són una extensió del cor”.
“Allò que toquem amb les mans, és tocat des de l’ànima”

A cada ocasió en què practiquem el Massatge Conscient, obrim les portes a un espai de Presència, convidant a l’organisme a un estat meditatiu, que ens permet trobar la relaxació i també la nostra pròpia intuïció per guiar-nos en donar i gaudir del massatge. També obrim les portes a qualsevol emoció que es trobi present en l’organisme en el moment del massatge; convidem a que qualsevol paisatge que estigui transitant cada persona en el moment present, es permeti i es pugui expressar de forma lliure i natural. Per tant, és molt important crear i conservar un espai d’acollida i respecte, que permeti abraçar i sostenir les necessitats de cada persona.
Així es posa de manifest la connexió entre els diferents nivells de l’organisme i a favor de la salut: física, mental, emocional, energètica i espiritual.

“La respiració ens connecta; ens apropa al nostre interior”

Portem especial atenció a la respiració durant la pràctica del Massatge Conscient. La respiració ens permet conservar l’estat de Presència i la consciència en el cos. També és l’element principal que ens permet auto-connectar durant l’auto-massatge, i connectar amb l’altra persona durant el massatge.

En el cas del Massatge Conscient, és important també el paper actiu de la persona que rep el massatge. Aquesta persona pot ser guiada per la persona que el dóna. D’aquí la importància de la connexió i la comunicació. A més de la respiració i el tacte, també és útil la mirada, ja que és a través de la mirada que les persones, sense necessitat de la paraula, poden comunicar-se durant el massatge, i també connectar d’una manera íntima i profunda.

“És en la mirada que hi trobem allò que el cor veu”

“La mirada connecta els nostres Universos interiors … per això durant l’auto-connexió podem tancar els ulls per dur la mirada cap a dins, i durant la connexió amb l’altra persona els podem obrir per connectar des d’aquí, des d’un espai de Presència i escolta respectuosa”

El massatge, en funció del seu tipus i context, pot implicar les mans i també altres parts del cos, com els colzes i els avantbraços. De fet, pot incloure tot el cos, tant en tocar com en ser tocat, en funció de la intimitat a la qual ens obrim, el context en què ens trobem, i especialment la forma, la qualitat de l’energia i el lloc des d’on el fem, és a dir, la nostra actitud, tant en rebre com en donar el massatge.

El massatge inclou, a més del cos, i de forma especial, el component energètic i de salut integral de la persona. Cal recordar la connexió ment-cos-emoció-energia.

L’AUTO-MASSATGE, UNA MANYAGA PER A L’AUTO-SALUT A L’ABAST DE TOTHOM

L’auto-massatge és per a nosaltres una àrea important dins la cura de l’Auto-Salut, i que també cultivem amb especial atenció durant la pràctica del Qigong o Chikung; individualment, en parella i en grup. L’auto-massatge consisteix a utilitzar diferents tècniques i recursos, com percussions (digital, palmar…), pinçats, esllavissades, amassaments, mobilitzacions (rotar, bressolar), i estiraments. Així també el cervell posa en marxa el seu hemisferi dret, activant la creativitat. Es tracta d’oxigenar les zones on apliquem o ens auto-apliquem el massatge, en qualsevol de les seves formes. Pots explorar amb tu mateix/a, amb la teva parella, amb els teus fills/es… sempre amb respecte i responsabilitat.

A continuació, et convido a practicar un auto-massatge a casa.

ORIENTACIONS DE L’AUTO-MASSATGE:

Tipus: suau, tranquil · Nivell: bàsic · Durada: 15′ (pots utilitzar una alarma per no estar pendent del temps) · Beneficis: calma, tranquil·litat, baixar revolucions, baixar pulsacions, cultivar la presència, atenció plena o mindfulness · Postura: còmoda, preferiblement tombat/da (alternativa/variació: assegut/da), primer boca amunt (decúbit supí) i després boca avall (decúbit pron) · Mans: relaxades · Dits: relaxats, sense tensió · Observacions/Recomanacions: compassar la velocitat del moviment amb el ritme de la teva respiració

PASSOS PER A L’AUTO-MASSATGE:
Et convido a:

1) Situar-te còmodament

2) Porta l’atenció al moment present, al teu cos

3) Seguir el teu propi ritme de la respiració

4) Ajuntar els palmells de les mans en Namasté (palmell amb palmell i dits estirats)

5) Fregar les mans per escalfar-les i activar l’energia vital (2′)

6) Posar les mans sobre el Hara o Dan Tian (punt interior, 3 dits per sota del melic) durant al menys 2′ amb els ulls tancats [Les dones, amb la mà esquerra sobre la dreta. Els homes, amb la mà dreta sobre l’esquerra]

7) Iniciar la pràctica de l’auto-massatge portant l’atenció a l’energia, la mirada i les mans a cada lloc del cos que sentis en aquest moment present que necessita de la d’aquesta Presència. Simplement posar les mans aquí i sostenir el moment present, respirant profundament, i portant simbòlicament l’aire (energia, Chi) a aquesta mateixa zona. Recorda: inhalo = expandeixo, exhalo = relaxo

8) Donar les GRÀCIES

Prova aquest auto-massatge durant una setmana i explica’ns com t’ha anat, deixant en aquest bloc els teus comentaris, i compartint en les nostres xarxes socials.

Gràcies per formar part de la comunitat SOMUN. Gràcies per SER i estar. Gràcies per ser un. SOMUN. Fes-te massatge, cuida’t, mima’t.

Cesc Aromir
Terapeuta + PNL | Comunicador | Quiromassatgista

+ INFO i contacte a www.cescaromir.com i a www.somun.es